Dziś mamy 26 kwietnia 2025, sobota, imieniny obchodzą:

23 stycznia 2025

Podwyżka jest, choć nie tak spektakularna. Ile zarabia urzędnik?

Fot. pow.

Fot. pow.

Od 2025 roku, zgodnie z nowym budżetem gminy, urzędnicy# otrzymali podwyżki płac średnio na poziomie 8,5%. Zdaniem Artura Krajewskiego to za mało, a ich pensje powinny wzrosnąć nawet o 25%!

Pod koniec ubiegłego roku w Urzędzie Miejskim w Szubinie zatrudnionych było 171 osób (stan na 31 grudnia 2024 roku). Rok wcześniej urzędników było 177 (stan na 31 grudnia 2023). Jak widać, pracowników ubyło. Najwyższe średnie miesięczne wynagrodzenie wraz z dodatkami należy do burmistrza Mariusza Piotrkowskiego i wynosi 19 tys. 185 zł brutto. Najmniej zarabia trójka młodszych referentów. Jest to średnio 5097 zł brutto (wraz z dodatkami). Między nimi jest jeszcze ponad 100 osób, których pensje są zróżnicowane pod względem stanowiska. Ile zarabia się w szubińskim magistracie? Szczegóły zostały przedstawione w tabeli. Nie wiadomo jednak, ile zarabia się na stanowiskach, gdzie zatrudniona jest tylko jedna osoba, gdyż, jak tłumaczy burmistrz, taką osobę łatwo byłoby zidentyfikować i „dopasować” do zarobków (imiona i nazwiska pracowników urzędu wraz z podaniem stanowiska opublikowane są na stronie internetowej gminy).

O to, aby urzędnicy dostali większe podwyżki, już dwukrotnie zawnioskował radny Artur Krajewski. - Urzędnicy zarabiają zdecydowanie za mało. Z jednej strony powiedziałem, że jest przerost administracji, ale jeżeli ci pracownicy już są, to należy im się wynagrodzenie za te pracę. Będę cały czas to monitował i prosił, żeby urzędnicy zarabiali godnie. Uważam, że te 25% to dobra podwyżka, która im się należy, biorąc pod uwagę koszty życia i wykonywaną przez nich pracę – mówi Krajewski.

Alicja Hoffmann, przewodnicząca związków zawodowych działających w strukturach Urzędu Miejskiego w Szubinie mówi, że zanim radny zawnioskował do burmistrza, rozmawiał oczywiście z przedstawicielami związków zawodowych. - W listopadzie burmistrz poinformował nas, że zaplanował wzrost wynagrodzenia dla urzędników średnio o 8-8,5%. My rozmawialiśmy o większej kwocie: 10-15%, ale wydatki budżetu na to nie pozwalają. Trudno mi powiedzieć, czy wszyscy urzędnicy są zadowoleni z takiej kwoty. Cieszymy się, że dotkną nas jakiekolwiek podwyżki, ale pewnie każdy chciałby zarabiać więcej. Godzimy się z takimi realiami budżetu – mówi Alicja Hoffmann. Przewodnicząca związków zawodowych dodaje, że bywały lata, że w urzędzie nie było żadnych podwyżek. Było to w czasach, gdy inflacja nie była wysoka. Jednak w ostatnich latach podwyżki są planowane od 1 stycznia każdego roku.

Co burmistrz Szubina mówił o ewentualnym zwiększeniu podwyżek płac? Mariusz Piotrkowski jeszcze w ubiegłym roku, zanim radni zagłosowali nad nowym budżetem, tłumaczył, że jeżeli jakikolwiek radny twierdzi, że dla danej sprawy potrzeba więcej pieniędzy, powinien jednocześnie wskazać, z jakiego innego zadania te pieniądze zabrać. Bo więcej pieniędzy niż jest zaplanowane, do gminnego worka nie wpłynie. - W Urzędzie działają związki zawodowe. Uwierzcie, że oni potrafią męczyć burmistrza i nie pozwalają mi zapomnieć o tym, że podwyżki przydałyby się większe. Myślimy i rozmawiamy. Pracownicy się przypominają. Radni wiedzą, że nie było łatwo spiąć tego budżetu i czekają nas różne, nie najłatwiejsze decyzje – powiedział burmistrz, dając do zrozumienia, że na tak duże podwyżki płac nie ma co liczyć.

W 2025 roku na urząd miejski planowane są wydatki w kwocie nieco ponad 17 mln zł na bieżące utrzymanie pracowników i dwóch budynków urzędu przy ul. Kcyńskiej 12 i 34 (wynagrodzenia i pochodne, ogrzewanie i oświetlenie, zakup materiałów biurowych, opłaty pocztowe, drobne naprawy sprzętu, usługi telekomunikacyjne, internetowe, szkolenia, delegacje i ryczałty). Zatrudnienie wyniesie 138,9 etatu. W 2024 roku na te same zadania zaplanowano troszkę ponad 14 mln zł, a zatrudnienie wynosiło 138,15 etatu.

- To, co było można podwyższyć, podwyższyliśmy. Mam nadzieję, że kiedyś te wynagrodzenia będą bardziej szacowne. Mam nadzieję, że będzie to do przeżycia dla pracowników, natomiast realia są, jakie są – powiedział Mariusz Piotrkowski na sesji 30 grudnia.

 

 

 

 

Stanowisko Ilość pracowników  Średnie miesięczne wynagrodzenie zasadnicze Średnie miesięczne wynagrodzenie z dodatkami  Minimalna i maksymalna kwota wynagrodzenia zasadniczego zgodnie z regulaminem wynagradzania pracowników UM w Szubinie 
Burmistrz 1 9 800,00 zł 19 185 zł  
Skarbnik gminy 1 7 992,00 zł 11 940 zł  
Sekretarz gminy  1 7 322 zł 10 936 zł  
Audytor wewnętrzny  (do pełnego etatu) 2 7 390 zł 10 268 zł  
Specjalista ds. BHP i ppoż.  1     6 200 - 9 600 zł
Starszy informatyk  1     5 200 - 8 300 zł
Kierownik USC 1     5 400-8 650 zł
Zastępca kierownika USC 1     5 200-8 300 zł
Dyrektor wydziału 8 6 905 zł 9 922 zł  
Kierownik referatu 14 6 045 zł 7 912 zł  
Główny księgowy 1     5 200 - 8 300 zł
Główny specjalista  3 6 092 zł 7 682 zł  
Inspektor 21 5 699 zł 6 828 zł  
Podinspektor 22 5 350 zł 6 221 zł  
Starszy specjalista 1     4 900 - 7 600 zł
Specjalista 17 4 945 zł 5 611 zł  
Referent 18 4 846 zł 5 358 zł  
Młodszy referent  3 4 894 zł 5 097 zł  
Oceń artykuł: 7 21

Czytaj również

udostępnij na FB

Komentarze (24) Zgłoś naruszenie zasad

    • -6 (30)

    szubinianka, w dniu 23-01-2025 13:21:42 napisał:

    Panie Burmistrzu, proszę zadbać o swoich pracowników i dac podwyżkę płac do 25%, pracy ciągle przybywa a podwyżki niskie

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 10 (24)

    jk, w dniu 23-01-2025 14:02:48 napisał:

    Kpina... Podajecie informacje tak jak prawdziwi politycy...kłamcy. Proszę sprawdzić w oświadczeniach majątkowych tych wszystkich którzy mało zarabiają...skąd te kwoty????

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • -8 (30)

    Kicia kocia , w dniu 23-01-2025 14:09:46 napisał:

    Pracownicy Urzędu zdecydowanie zarabiają za mało. Prosimy ich docenić. Ciężko pracują. Wzrost płacy o 8% jest stanowczo za niski.

    odpowiedz

    • 15 (35)

    Mieszkaniec, w dniu 23-01-2025 15:30:29 napisał:

    171 osób pracuje w UG w Szubinie a w takim Żninie 89 osób w Kcyni 71 osób itd. no ale jak w jednym referacie jest dwóch Dyrektorów i 7 pomocników którzy tylko siedzą no to niestety taka liczba jest zatrudnionych.Przypuszczam że te 30% z tych 171 osób to jest tam bo jest coś podepną w segregator coś wydrukują itd. zrobią kawkę i za to mają etaty i pensje.Brak słów na to.Jeszcze była by zrozumiała ilość tych pracowników zatrudnionych jak by coś robili ,zdobywali dotacje żeby Gmina się rozwijała ale niestety nawet tego nie potrafią zrobić a już iść coś tam załatwić to lepiej przez internet samemu swoją sprawę załatwić i będzie szybciej.Żyjemy w takich czasach że 60% mieszkańców wszystko załatwia przez internet przez mObywatel.gov.pl i powiem tak te 30% składu UG w Szubinie nie ma tam zajęcia to są na darmo wyrzucone pieniądze.Może Panie Burmistrzu czas zreformować nasz UG i faktycznie zmniejszyć ilość stanowisk i zaoszczędzić kilka milionów ,UG jest zakładem pracy i w obecnym czasie zakłady pracy czy to prywatne czy Państwowe zmniejszają liczbę pracowników żeby działać dalej i się nie zadłużać przykład Poczta Polska a u nas jest na odwrót zwiększamy liczbę urzędników w Gminie i się zadłużamy.

    odpowiedz

    • -4 (30)

    ja, w dniu 23-01-2025 18:22:22 napisał:

    DO mieszkańca- jak nie wiesz na czym polega praca w Urzędzie to sie nie odzywaj.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 10 (26)

    foka, w dniu 23-01-2025 19:05:26 napisał:

    Zarobki są bardzo dobre, na przyzwoitym poziomie. Inflacja wynosi 5 procent. Gdzie w Szubinie w innym miejscu można zarobić takie pieniądze.

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 7 (19)

    Włościanka, w dniu 23-01-2025 22:21:29 napisał:

    Krajewski jaja sobie robi. Jak jest ,,przerost" etatów to należy zwalniać nadmiarowych a nie szastać naszymi podatkami!

    odpowiedz

    • 1 (15)

    Włościanka, w dniu 23-01-2025 22:25:04 napisał:

    piotrkowski dlaczego podatnik nie może wiedzieć jakie są pensje urzędników, jego utrzymanków - czyżby nieprzyzwoicie wysokie?

    odpowiedz

    • 2 (12)

    pat, w dniu 23-01-2025 22:37:14 napisał:

    Podliczając tabelę w kolumnie ilość pracowników ,,wychodzi" 117 ,a nie 177 ! Pomyłka czy celowe działanie? Pytanie: Tylko po co?

    odpowiedz

    pokaż odpowiedzi (1)
    • 1 (11)

    Milosz, w dniu 23-01-2025 22:50:22 napisał:

    To proszę sprawdzić jakie są zarobki w Urzędzie w Mroczy, tam się dopiero dobrze zarabia

    odpowiedz

    • 0 (18)

    Ktoś , w dniu 24-01-2025 07:51:42 napisał:

    Do Mieszkaniec. Proszę do Żnina doliczyć pracowników z jednostki oświatowej czy z zarządzania drogami, ponieważ w Żninie są one odrębnie. A w szubinie wszystko jest w urzędzie. Może okazać się że jednak nie jest tyle pracowników ile Panu się wydaje. No ale lepiej pisać komentarze jak to w urzędzie za Panstwowe się pięknie żyje...

    odpowiedz

    • -3 (19)

    Bobi, w dniu 24-01-2025 08:23:34 napisał:

    Ich zarobki są za niskie na dzisiejsze czasy i ceny.

    odpowiedz

    • 5 (13)

    Cześnikowa, w dniu 24-01-2025 10:07:38 napisał:

    Z takim tyranem za żadne pieniądze nie będę pracować!!!!

    odpowiedz

    • 10 (18)

    z urzędu, w dniu 24-01-2025 15:56:34 napisał:

    Od wielu lat utrzymuje się zatrudnienie na poziomie przekraczającym faktyczne potrzeby Urzędu. Wydajność wielu urzędników jest na miernym poziomie. Podziękować grzecznie najmniej wydajnym urzędnikom i ten sam Fundusz wynagrodzeń będzie dzielony tylko na osoby niezbędne w wykonywaniu zadań przez UM i obraz wynagrodzeń wyglądałby znacznie lepiej. Potrzeba restrukturyzacji urzędu. Burmistrz udaje, że płaci, urzędnicy udają, że pracują i w rezultacie mamy obraz miernych zarobków i fatalnej opinii nt. przerostu zatrudnienia. I tak, np. od kilku lat naliczaniem i wypłatą świadczenia 800 plus zajmuje się już ZUS zamiast UM, ale osoby zatrudnione wówczas w UM do obsługi tego świadczenia nadal są zatrudnione. Można by tak wymieniać….

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Koko, w dniu 24-01-2025 17:33:26 napisał:

    Niestety nikt nie bierze pod uwagę kartonowych przepisow w tym kraju, to samo robi sie po kilka razy tylko raz tak, raz siak, raz owak. Przepisy dziurawe, interpretacji multum i mamy sytuacje ze na podstawie tego samego przepisu na Podlasiu i w Malopolsce wydawane sa dwie rozne decyzje, to samo Izby skarbowe. W kazdym urzedzie od dolu do gory sa pracownicy i ludzie na liscie plac, ci na liscie zmieniają się tylko wraz z opcją polityczną

    odpowiedz

    • 6 (14)

    Roma, w dniu 25-01-2025 01:10:45 napisał:

    Sztuczne etaty istnieją a prawdziwych brak. Przemodelować ten bajzel w UM do faktycznych potrzeb. Fachowców brak, urzędników wielu

    odpowiedz

    • 4 (12)

    Wladek, w dniu 25-01-2025 06:23:25 napisał:

    Popieram rome

    odpowiedz

    • 3 (11)

    Mieszkaniec, w dniu 25-01-2025 13:27:35 napisał:

    Do z urzędu: faktycznie masz racje co do naliczania wypłat świadczeń 800+ w wydziale świadczeń rodzinnych UG Szubin jest z kierownikiem siedem osób i co one robią? jak wszystkie świadczenia wypłaca ZUS. Czy ten wydział nie powinien byś zlikwidowany a jak nie to zmniejszony powiedzmy do 2-3 osób?Przecież to są duże pieniądze na pensje około 40tyś miesięcznie dla tych 7 osób czy ktoś się tym zainteresuje ? Może jakiś nasz Radny a może sam Pan Burmistrz .Od 1 stycznia 2024 roku:Przyjmowaniem wniosków o świadczenie wychowawcze, ich rozpatrywaniem oraz przyznawaniem i wypłatą tego świadczenia zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wnioski do ZUS można złożyć tylko drogą elektroniczną przez Internet, a wypłata przyznanego świadczenia odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazany we wniosku rachunek bankowy. Od 1 lutego 2024 r. ZUS rozpoczął przyjmowanie wniosków o ustalanie prawa do świadczenia wychowawczego na nowy okres świadczeniowy 2024/2025 trwający od 1 czerwca 2024 r. do 31 maja 2025 r.

    odpowiedz

    • 5 (13)

    Mieszkaniec, w dniu 25-01-2025 13:47:41 napisał:

    Do z urzędu: w żadnej gminie sąsiedniej czy to w Nakle czy w Kcyni czy w Żninie nie ma REFERATU ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH jest tylko w Szubinie.I pytanie dlaczego ten referat istnieje ? i te 7 osób pobiera nie małą pensję za nic.

    odpowiedz

Uwaga! Internauci piszący komentarze na portalu biorą pełną odpowiedzialność za zamieszczane treści. Redakcja zastrzega sobie jednak prawo do ingerowania lub całkowitego ich usuwania, jeżeli uzna, że nie są zgodne z tematem artykułu, zasadami współżycia społecznego, a także wówczas, gdy będą naruszać normy prawne i obyczajowe. Pamiętaj! -pisząc komentarz, anonimowy jesteś tylko do momentu, gdy nie przekraczasz ustalonych zasad.

Komentarze pisane WIELKIMI LITERAMI będą usuwane!

Dodaj komentarz

kod weryfikacyjny

Akceptuję zasady zamieszczania opinii w serwisie
Komentarz został dodany. Pojawi się po odświeżeniu strony.
Wypełnij wymagane pola!



LOKALNY HIT

Ewidencja odpadów BDO (pakiet mini)
2400 zł / rokPLN
Szkolenie bhp dla studentów
79PLN
Audyt środowiskowy
3000PLN
Szkolenie z Ochrony Przeciwpożarowej
79PLN
Bezpłatne kontrolowanie sprawności amortyzatorów
Zezwolenie na transport odpadów
od 2000PLN
Ochrona środowiska dla firm
od 50PLN
Budowa hal
0

Zwolnienia lekarskie wystawione w 2024 roku. Podsumowanie ZUS

W ubiegłym roku Polacy chorowali nieco# częściej i dłużej. Lekarze w całym kraju wystawili 27,4 mln zwolnień lekarskich, co przełożyło się na 290 mln dni niezdolności do pracy. Oznacza to wzrost o 400 tys. zaświadczeń w porównaniu do roku 2023 oraz wzrost o 2,8 mln dni absencji. Przynajmniej raz w ciągu całego 2024 roku na zwolnieniu lekarskim przebywało 7,7 mln osób, z czego 7,1 mln to ubezpieczeni w ZUS.

(czytaj więcej)
0

Ciechocińskie tężnie. Coraz bliżej wpisania na listę UNESCO

Zespół zabytkowej warzelni soli w Ciechocinku# został zarekomendowany przez Komitet ds. Światowego Dziedzictwa Kulturowego w Polsce do wpisania na krajową listę informacyjną, która otwiera drogę do międzynarodowego uhonorowania naszego unikatowego zabytku techniki i wpisania go na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

(czytaj więcej)
0

Światowy Dzień Ziemi. Jak możesz się zaangażować?

22 kwietnia swój dzień obchodzi # Ziemia. Pierwszy w historii Dzień Ziemi odbył się w 1970 roku, a jego idea została zapoczątkowana przez amerykańskiego senatora Gaylorda Nelsona, który będąc w 1969 roku świadkiem katastrofy ekologicznej postanowił taki dzień zorganizować.

(czytaj więcej)
0

Zarezerwuj wizytę w ZUS online. Na konkretny dzień i godzinę

Nie trzeba wychodzić z domu, aby załatwić sprawy w ZUS-ie.# Z pracownikiem Zakładu można porozmawiać, nawiązując połączenie wideo podczas e-wizyty. Rezerwację takiego spotkania można dokonać nie tylko na stronie zus.pl, ale także za pośrednictwem aplikacji mZUS oraz aplikacji mObywatel.

(czytaj więcej)