Dziś mamy 2 lipca 2024, wtorek, imieniny obchodzą:

30 czerwca 2024

Nowa sala terapeutyczna. Uroczyste otwarcie

fot. Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

fot. Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

Chcielibyśmy podzielić się z Państwem radosną nowiną#. Pod koniec roku szkolnego miało miejsce oficjalne otwarcie nowej sali terapeutycznej w naszej szkole.

Sala Doświadczania Świata sfinansowana została z budżetu Starostwa Powiatowego w Nakle nad Notecią na potrzeby rozwojowe naszych uczniów. Czerwona wstęga została przecięta przez Starostę nakielskiego pana Krzysztofa Błońskiego, członka zarządu powiatu pana Tomasz Miłowskiego i dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Szubinie pana Tomasza Lewandowskiego.

Drzwi zostały otwarte dla dzieci i rodziców w dniu Święta Szkoły 7 czerwca br. Zarówno dzieci, jak i rodzice byli pod dużym wrażeniem bogatego wyposażenia terapeutycznego i uroku podwodnego świata.

Tak wyposażona sala umożliwia dzieciom lepsze poznawanie i doświadczanie świata, ułatwia odbiór i interpretację bodźców pochodzących z otoczenia, a także zapewnia odprężenie, wyciszenie i wypoczynek. Osoby z niej korzystające na nowo postrzegają świat, bardziej spontanicznie i osobiście. Sala ta, to świat przeżyć, w którym dziecko czuje się dobrze, ma swobodę i możliwość wyboru bodźców oraz czas koncentrowania się na nich. Bodźce pozwalają na odpoczynek, połączony z biernym ich odbiorem. Sala ta ma również za zadanie zapewnić komfort psychofizyczny i bezpieczeństwo, wprowadzić w stan relaksacji, odprężenia i wyciszenia, zachęcić do nawiązywania kontaktu. Przebywanie w Sali Doświadczania Świata jest indywidualnie dostosowywane do potrzeb i możliwości dziecka, dlatego 100% uczniów naszej szkoły może być zaopiekowane taką formą terapii. W Sali Doświadczania Świata zmierzamy z jednej strony do aktywizacji uczestnika poprzez stymulację wielozmysłową, z drugiej zaś do osiągnięcia efektu relaksacji, wyciszenia, uspokojenia. Terapia w Sali Doświadczania Świata ogranicza zachowania agresywne lub autoagresywne, różnorodność oferowanych bodźców odciąga dzieci od zachowań niepożądanych, które na co dzień dezorganizują zajęcia i uniemożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie. Dzieci nadpobudliwe wyciszają się i uspokajają, natomiast dzieci bierne i zahamowane wykazują większą aktywność, zainteresowanie oraz chęć poznawania i działania. Terapia ta umożliwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z dziećmi w spektrum autyzmu, poprawia samopoczucie, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa, doskonali spostrzeganie oraz rozwija zainteresowania, wywołuje zadowolenie i ułatwia pokonywanie lęku.

Materiał: Sara Pawlicka / Zespół Szkół Specjalnych w Szubinie

Autorka nie wyraża zgody na komentowanie artykułu.

Oceń artykuł: 13 0

Czytaj również

udostępnij na FB
0

100 lat Polskich Lasów Państwowych. Rozporządzenie z 1924 roku

W tym roku Lasy Państwowe obchodzą stulecie# swojego istnienia. 28 czerwca 1924 r., prezydent Stanisław Wojciechowski podpisał rozporządzenie, które stanowiło podwaliny pod powstanie przedsiębiorstwa „Polskie Lasy Państwowe”

(czytaj więcej)
0

Upał nie był przeszkodą. Kolejna wędrówka z cyklu "Po bezdrożach"

W niedzielę, 30 czerwca 13 osób postanowiło #maszerować w ten upał.

(czytaj więcej)
0

Sprawdzono jakość przypraw i ziół. Co wykazała kontrola?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych przedstawia wyniki# przeprowadzonej w I kwartale 2024 r. planowej kontroli w zakresie jakości handlowej w zakresie jakości handlowej przypraw i ziół.

(czytaj więcej)